Βλέπουμε συχνά αυτοκίνητα με design που απευθύνεται κυρίως στους άντρες και αποπνέει δυναμισμό και στιβαρότητα. Τι συμβαίνει όμως με τον θηλυκό σχεδιασμό;

Είναι ελάχιστα τα αυτοκίνητα τα οποία-θα μπορούσαμε να πούμε, πως έχουν μία θηλυκή φινέτσα ανάμεσα σε αναρίθμητα, άλλα που συναγωνίζονται τον μυώδη σχεδιασμό, τη στιβαρότητα και τον δυναμισμό. Τι έχει συμβεί με το design και η αρρενωπότητα είναι το κυρίαρχο ζητούμενο;

Το νέο καταναλωτικό κοινό

Μία απλουστευμένη ερμηνεία θα έλεγε πως οι άντρες συνεχίζουν να παραμένουν το βασικό κοινό για τις εταιρείες.

Τα δεδομένα όμως δείχνουν πως τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότερες γυναίκες αποκτούν ένα νέο αυτοκίνητο.

Πιο συγκεκριμένα αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ το 60% των αγοραστών νέων οχημάτων ήταν γυναίκες, ενώ σε πολλές άλλες χώρες το αντίστοιχο ποσοστό κινείται κοντά στο 50%.

Ένας σχεδιασμός κολλημένος στα στερεότυπα

Παρά τις πιέσεις των τελευταίων ετών από το νέο καταναλωτικό κοινό που είναι κυρίως γυναίκες, βλέπουμε πως το εξωτερικό των οχημάτων συνεχίζει να ανταγωνίζεται σχέσεις και στερεότυπα που σχετίζονται κυρίως με την αρρενωπότητα.

Οχήματα επιβλητικά, με έντονα χαρακτηριστικά και σκληρές γωνίες τα οποία σχεδιάζονται κυρίως για άντρες και από άντρες, αν σκεφτούμε πως μέχρι και σήμερα είναι ελάχιστες οι γυναίκες στις υψηλόβαθμες θέσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ένας επαναπροσδιορισμός προς τα μέσα

Παρότι το εξωτερικό design παραμένει αντρικό, βλέπουμε πως το εσωτερικό των οχημάτων αλλάζει και αυτό οφείλεται στο γυναικείο καταναλωτικό κοινό.

Οι εταιρείες προσφέρουν διαφορετικά φινιρίσματα, νέα και πιο τολμηρά χρώματα για το σαλόνι, υλικά που προέρχονται από το interior design, περισσότερες υφασμάτινες υφές και τάσεις παρμένες από τη μόδα.

Ως προς την εργονομία τα αυτοκίνητα αποκτούν περισσότερους χώρους για τις καθημερινές ανάγκες και την ασφάλεια που είναι βασικό ζητούμενο του γυναικείου κοινού κατά την αγορά, σε αντίθεση με τους άντρες που αναζητούν άλλα χαρακτηριστικά.

Το νέο ανδρόγυνο μοντέλο

Με στοιχεία που ικανοποιούν και τα δύο φύλα, τα αυτοκίνητα δεν αλλάζουν με στόχο να αποκτήσουν ένα συγκεκριμένο κοινό, αλλά να απευθύνονται με τον δικό τους τρόπο και σε όλα τα φύλα και να ικανοποιούν διαφορετικές ανάγκες.

Για παράδειγμα βλέπουμε οι εταιρείες να δίνουν περισσότερες πληροφορίες για την προέλευση των υλικών κατασκευής, το ποσοστό ανακύκλωσης, τις πράσινες τεχνολογίες και γενικά πράγματα που απασχολούν περισσότερο τις γυναίκες, χωρίς όμως να γίνονται ουσιαστικές παρεμβάσεις στο εξωτερικό.

Όσες αλλαγές και αν γίνουν ένα μένει σταθερό, η εξαιρετική κάλυψη που σου προσφέρει η ασφάλεια αυτοκινήτου της Anytime σε εξαιρετικά προνομιακές τιμές!