Aς φανταστούμε πως οδηγούμε και βλέπουμε ένα ενδιαφέρον μήνυμα σε μία διαφημιστική πινακίδα, με μεγάλα γράμματα και έντονα χρώματα. Είναι περιττό να αναφέρουμε τις συνέπειες που θα μπορούσε να έχει η απόσπαση της προσοχής μας από την οδήγηση, έστω και για λίγα δευτερόλεπτα!

Στην πραγματικότητα, η απόσπαση της προσοχής, μαζί με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την υπερβολική ταχύτητα, αποτελούν μία από κυριότερες αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, η απόσπαση της προσοχής ευθύνεται για το 14% των οδικών ατυχημάτων.

Είναι ο λόγος που ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει συγκεκριμένες διατάξεις τοποθέτησης των διαφημιστικών πινακίδων. Να ήταν όμως μόνο αυτό που μας αποσπά την προσοχή κατά την οδήγηση.

οδήγηση

Κάποιοι άλλοι παράγοντες

Ένας… φλύαρος συνεπιβάτης μας, το κινητό τηλέφωνο (και φυσικά οι άπειρες πλέον εφαρμογές που αυτό διαθέτει)! Προφανώς και κατά την οδήγηση ούτε στέλνουμε sms, ούτε ποστάρουμε οτιδήποτε! Σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά δεδομένα το 92% των οδηγών κάνει χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

οδήγηση

Όσον αφορά το GPS, φυσικά αποτελεί έναν πολύτιμο πλοηγό που μας βοηθάει να φτάσουμε στον προορισμό μας, σε καμία όμως περίπτωση δεν αποτελεί προέκταση του χεριού μας κατά την οδήγηση!

Αν αντί να είμαστε προσανατολισμένοι στο τιμόνι, έχουμε την προσοχή μας στο smart phone δεν μπορούμε ούτε τις σωστές αποστάσεις των οχημάτων να υπολογίσουμε, ούτε και φυσικά να δείξουμε τα απαραίτητα αντανακλαστικά, καθώς μειώνονται τόσο η ικανότητα αντίληψης του οδηγού, όσο και ο χρόνος αντίδρασής του.

οδήγηση

Έχοντας την προσοχή μας στο δρόμο και μόνο, είναι η καλύτερη εγγύηση για να φτάσουμε με ασφάλεια στον προορισμό μας, από τον οποίο θα έχουμε όλο τον χρόνο να ποστάρουμε οτιδήποτε και να “περιηγηθούμε” όπου θέλουμε!

*Στοιχεία για τη συγγραφή του παραπάνω κειμένου χρησιμοποιήθηκαν από τη διπλωματική εργασία της Μαρίας Οικονόμου “Η επιρροή στην κυκλοφορία και στην ασφάλεια της χρήσης του διαδικτύου κατά την οδήγηση στην πόλη με τη χρήση προσομοιωτή οδήγησης”, για το “Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου”.

https://www.nrso.ntua.gr/geyannis/wp-content/uploads/Oikonomou-ad93p.pdf