Από σήμερα Δευτέρα 25 Οκτωβρίου επιστρέφει ο δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας, για να δώσει μία “ανάσα” στο κυκλοφοριακό, αφού η κίνηση έχει επιστρέψει για τα καλά πια στους ελληνικούς δρόμους, όπως σίγουρα όλοι έχουμε διαπιστώσει τελευταία!

Ο δακτύλιος, η εναλλαγή στην κυκλοφορία των οχημάτων, εφαρμόστηκε αρχικά το 1979, για την εξοικονόμηση καυσίμων εξαιτίας της τότε πετρελαϊκής κρίσης και έγινε μόνιμο μέτρο το 1982, με το γνωστό σύστημα “μονά-ζυγά”. Ίσως μπορούμε να φανταστούμε τους λόγους που ο δακτύλιος έγινε μόνιμο μέτρο στην Αθήνα: Ήταν η αυξημένη κίνηση στους δρόμους, σε μία πρωτεύουσα που δεν είχε τότε μετρό, ούτε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης και το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, του “νέφους”, όπως λεγόταν.

Μετά, λοιπόν, από το “διάλειμμα” του lockdown, έρχεται και πάλι ο δακτύλιος, στον οποίο προβλέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία μεταξύ άλλων:

  • των υβριδικών
  •  των οχημάτων κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου
  • των οχήματων με κινητήρα Euro 6, με την προϋπόθεση να εκπέμπουν κάτω από 120 γραμμάρια CO2
  • και των “καθαρών” πλέον οχημάτων, των ηλεκτρικών.
δακτύλιος

Εναλλακτικές και έξυπνες μετακινήσεις

δακτύλιος

Στο προσκήνιο είναι η εφαρμογή του “πράσινου δακτυλίου”, που θα καταργήσει την εναλλαγή στην κυκλοφορία των οχημάτων με το σύστημα “μονά-ζυγά”, που θεωρείται πλέον ξεπερασμένη. Ο “πράσινος δακτύλιος” ήδη εφαρμόζεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Προβλέπει την κυκλοφορία των οχημάτων με βάση περιβαντολλογικά κριτήρια, ανάλογα με τους ρύπους που εκπέμπουν, ένας τομέας που η ηλεκτροκίνηση σίγουρα πλεονεκτεί. Σε κάθε περίπτωση είτε με το σύστημα “μονά-ζυγά”, είτε με περιβαλλοντικά και άλλα κριτήρια, ο δακτύλιος από μόνος του δεν μπορεί να δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Τη λύση δίνουν οι εναλλακτικές και έξυπνες μετακινήσεις, οι οποίες σε αντίθεση με τη δεκαετία του ’80, είναι πάρα πολλές σήμερα, αν σκεφτούμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με το Μετρό να επεκτείνεται σε πολλά σημεία της πρωτεύουσας, είτε το μικρό “θαύμα” της μικροκινητικότητας. Πράγματι, για τη διαδρομή σπίτι-γραφείο, μιας απόστασης μερικών χιλιομέτρων, εάν αναλογιστούμε την κίνηση που θα βρούμε τις ώρες αιχμής με το αυτοκίνητο και την ταλαιπωρία για να παρκάρουμε, είναι καλύτερη και σίγουρα πολύ πιο οικονομική, η χρήση ενός ηλεκτρικού πατινιού. Αξίζει να κάνουμε μία δοκιμή!

Και για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια με το αγαπημένο μας εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, η Anytime έχει δημιουργήσει ένα νέο πρόγραμμα ασφάλισης για ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα με καλύψεις που προστατεύουν και το όχημα, αλλά και τον οδηγό.

Ο κάθε οδηγός έχει τη δυνατότητα να ασφαλιστεί για:

  • Αστική ευθύνη έναντι τρίτων
  • Προσωπικό Ατύχημα
  • Έξοδα ιατροφαρμακευτικών δαπανών
  • Έξοδα αντικατάστασης/επισκευής οπτικών
  • Έξοδα οδοντιατρικής αποκατάστασης
  • Νομική Προστασία
  • 24ωρη «Γραμμή Υγείας 1010»

ενώ μπορεί να προσθέσει καλύψεις, όπως:

  • Οδική Βοήθεια
  • Ολική Κλοπή 
  • Ίδιες Ζημιές

*Για τη συγγραφή του παραπάνω κειμένου χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από την έρευνα του καθηγητή του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου Γιώργου Γιαννή “Ηλεκτροκίνηση, βιώσιμη κινητικότητα, Πράσινες Μεταφορές” για το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας

https://www.nrso.ntua.gr/geyannis/wp-content/uploads/geyannis-cp493.pdf